Amber Bisschop

De meeste kinderen en leiding kennen mij inmiddels wel als Baloe of als Amber. Ik ben één van de twee vertrouwenspersonen in onze scouting groep. Ik wilde dit graag doen omdat ik het belangrijk vind dat er iemand binnen scouting is waar je mee kunt praten over dingen die je liever privé houdt of waarvan je even niet weet wat je ermee moet. Als het nodig is kunnen we dan samen kijken wat je kan helpen, maar vaak is gewoon even het kwijt kunnen ook al voldoende. Daarnaast ben ik de praktijkbegeleider van de scouting en kijk ik samen met leiding naar wat er voor nodig is om ze te kwalificeren en ook een praktijkcoach en trainer van de regio. Ik vind het dus belangrijk dat we met scouting een bepaalde kwaliteit bieden. Ook ben ik EHBO trainer, dit vind ik namelijk ook een belangrijke vaardigheid.

Wie ben ik buiten die leiding van scouting?
Ik werk in de hulpverlening in het crisis interventie team van hart van Brabant. Ik kom dus in allerlei situaties, zo gek als je maar kan bedenken, in alle leeftijden. Hiervoor heb ik vooral gewerkt in de jeugdhulpverlening met kinderen tussen de 12 en 22 jaar en bij Mad Science, wat de meeste basisschool kinderen ook wel kennen. Goed kunnen luisteren en vragen stellen is mij dus op het lijf geschreven, zo ook het zoeken naar oplossingen.

Amber Bisschop, vertrouwenspersoon